Dünya

Abdulkadir Uraloğlu: İstanbul’u köprülerle, tünellerle yeniden inşa ettik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul’daki tünelleri yeniden inşa ettiklerini belirterek bir değerlendirme yaptı, rakamlar vererek çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Ulaşım yatırımlarının insanların yaşam konforunu artırdığını kaydeden Bakan Uraloğlu, bu dönemde İstanbul’a özel önem verdiklerini kaydetti.

İstanbul’da 2003 yılında 68 köprü bulunduğunu ve bu köprülerin toplam uzunluğunun sadece 3 bin 410 metre olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, şu açıklamayı yaptı:

“Köprü sayısını 947’ye çıkardık”

Köprü sayısını 947’ye, toplam köprü uzunluğunu ise 114 bin 419 metreye çıkardık. Bu köprüler arasında Türk mimar ve mühendislerin imzası olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü gibi şaheserler bulunmaktadır.

“İstanbul’da 12 tünel daha yaptık”

İstanbul’da 2003 yılında sadece 3 tünel bulunduğunu ve toplam uzunluğunun 932 metre olduğunun altını çizen Bakan Uraloğlu, bu konuda şu bilgileri verdi:

İstanbul’un tıkanan trafik kanallarını açmak için 12 tünel daha yaptık. Bunların arasında Asya ve Avrupa kıtalarını deniz altı demiryoluyla birbirine bağlayan Avrasya Tüneli ve Yüzyılın Projesi olan Marmaray da yer alıyor. Şu anda İstanbul’daki tünellerin toplam uzunluğu 22 bin metreyi aşıyor.

“Dünya yapılan dev yatırımları gıptayla izliyor.”

Yapılan yatırımların ekonomik büyüklüğünün yanı sıra mimari ve teknoloji açısından da şaheser niteliğinde olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, şu bilgileri verdi:

Türk mimar ve mühendislerimizin yaptığı bu dev yatırımlar hem vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyor hem de ülkemize değerli katma değer sağlıyor. Dünya bu dev yatırımları gıptayla izliyor.

“Avrasya Tüneli dünya çapında çok önemli bir sertifikaya sahip”

Avrasya Tüneli’nin dünya çapında çok değerli bir sertifikaya sahip olduğunu kaydeden Uraloğlu, şöyle konuştu:

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Teşkilatı (OECD) tarafından açık, kapsayıcı, şeffaf ve hedeflerini destekleyen finansal, sosyal ve çevresel açıdan sürdürülebilir altyapı yatırımlarına verilen ‘Mavi Nokta Ağ Sertifikası’ (BDN) kapsamında Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından oluşturulan teknik çerçeveye sahip Paris İklim Anlaşması. Avrasya Tüneli, dünyada ulaşım alanında pilot uygulama sürecini başarıyla tamamlayan ilk proje oldu.

“Yavuz Sultan Selim Köprüsü dünya mühendislik tarihinde bir dönüm noktasıdır”

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün dünya mühendislik tarihi açısından kilometre taşı sayılabilecek pek çok unsuru barındırdığını belirten Uraloğlu, şu bilgileri verdi:

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün imalatına 2013 yılında başlanmış ve 3 yıl gibi kısa bir sürede tamamlanarak 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete açılmıştır. 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesiminde yer almaktadır. Köprüde gidiş ve geliş yönlerinde 4 karayolu, ortasında ise 2 demiryolu olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi bulunuyor. 59 metre ile dünyanın en geniş köprüleri arasında yer alan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün kule yüksekliği 322 metreyi aşıyor ve 1.408 metre ana açıklığıyla dünyanın raylı sistemli en uzun asma köprüsü olma özelliğini taşıyor.

“Marmaray Türkiye’nin en prestijli projelerinden biri”

Bakan Uraloğlu, Marmaray projesinin Türkiye’nin en prestijli projelerinden biri olduğunu hatırlatarak şu bilgileri paylaştı:

Marmaray Projesi ile İstanbul Boğazı’nda ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla Halkalı-Gebze arasında 76 kilometrelik demiryolu güzergahı inşa edildi. Marmaray Projesi, 1,4 kilometre uzunluğundaki batırma tüp tüneli, 9,4 kilometre uzunluğundaki delme tünelleri ve 2,4 kilometre uzunluğundaki aç-kapa tünelleriyle İstanbul trafiğini rahatlatan projelerden biri. Yeni inşa edilen 3 yer altı istasyonu, 37 yer üstü istasyonu, operasyonel kontrol merkezleri, sahalar, atölyeler, bakım tesisleri, yer üstünde inşa edilmiş 3 kat bulunmaktadır. 440 vagondan oluşan modern demiryolu araçlarından oluşuyor.

“Osmangazi Köprüsü Körfez Geçişini 6 Dakikaya Düşürdü”

İstanbul’a değer katan projeleri sıralayan Bakan Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü ile ilgili de şu değerlendirmeyi yaptı:

Osmangazi Köprüsü Körfez Geçişini 6 dakikaya düşürdü. İstanbul-İzmir Otoyolu ile iki şehir arasındaki ulaşım süresi 9 saatten 3,5 saate düştü. Körfez Köprüsü olarak da bilinen Osmangazi, mühendislik özellikleriyle şimdiden dünyanın en seçkin köprülerinden biri haline geldi. Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 7. sırada yer almaktadır. Kuş türlerinin yaşadığı ‘Hersek Lagünü’ için kavisli olan Osmangazi Köprüsü, doğaya ve biyolojik çeşitliliğe verilen değeri gösteren değerli yapılar arasında yer aldı. İzmit Körfezi’nin kolyesi olarak tanımlanıyor. Osmangazi Köprüsü’nün hizmete açılmasıyla Kocaeli’nin Gebze ve Diloavası ilçelerinde sanayi yükü azaldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu