Dünya

Parfümde Sanatsal Dokunuş: Nişhane

Kokuların bizi yaşadığımız anlara geri götürme işlevi vardır; Ne kadar zaman geçerse geçsin bir parfümle anılarımıza yolculuğa çıkıyoruz. Nishane, bu unutulmaz anları farklı duygu ve ruh hallerine bir saygı duruşu olarak tasarlıyor.

Murat Katran ve Mert Güzel tarafından kurulan Nişhane, İstanbul merkezli ilk niş parfüm markasıdır. “Kendimizi sanatsal dokunuşlarıyla zamansız, elit ve rafine zevklere hitap eden bir marka olarak tanımlıyoruz. Koku duyusunun insan ilişkilerini, anıları ve ruhu etkilediğine inanarak parfüm tasarımlarımızla hikaye anlatımı gerçekleştiriyoruz.” Nişane’yi sözleriyle anlatıyorlar. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin sözlerinden esinlenen “Koleksiyon Rumi”, “Karagöz ve Hacivat” olarak da bilinen klasik gölge oyunundan esinlenen “Gölge Oyunu Üçlemesi”, “Küçük Prens” adlı kısa romandan esinlenen “Koleksiyon Hayali” ve Dünya İnsanları Ortadaki duygusal sonların ortadan kalktığı konusunda umut verici bir mesaj vermek amacıyla tasarlanan “Sınır Tanımayanlar Koleksiyonu” da Nişhane’nin hikaye anlatımıyla harmanladığı koleksiyonlarının örneklerinden.


Murat Katran, Mert Güzel

Kuruluşunun 10. yılını kutlayan Nişhane, bu hikayeleri ve kokuları 120’den fazla ülkeye yayıyor. Bu özel başarı öyküsünü yazan Murat Katran ve Mert Hoş ile Nişhane’yi konuştuk…

Nishane, İstanbul merkezli, yurt dışında da adından söz ettiren, 10. yılına giren bir Türk markası… Bu hikaye nasıl başladı? Sana ne ilham verdi?

Murat Katran: Markamızın hikayesi tamamen tesadüflerle başladı. Kreatif yöneticiler olarak ortak bir arkadaşımızın doğum gününde tanıştık ve ortak tutkumuz olduğunu kısa sürede anladığımız parfümlerle ilgili uzun sohbetlerle başlayan dostluk, NİŞANE’nin doğuşuyla ortaklığa dönüştü. Markamızın ismine ilk olarak 2010 yılında karar verdiğimizde bile NİŞANE’in dünya markası olacağından şüphemiz yoktu. Bu kararlılıkla yola çıktık. Ancak bu geziye başladığımızda parfüm yaratma sürecinin çok derin bir sanat olduğunu fark ettik ve kalitemiz, özgünlüğümüz ve sanatsallığımız nedeniyle koleksiyonumuzun dünyaya açılmaya hazır olduğunu hissetmemiz beş yılımızı aldı. korkular. Bu titiz çalışmanın ardından 2015 yılında dünya lansmanımızı Milano’da gerçekleştirdik.

Mert Hoş: NİŞHANE, çevremizi algılamada etkili olan koku alma duyusu temel alınarak kurulmuş bir markadır. Kendimizi sanatsal dokunuşlarıyla zamansız, seçkin ve rafine zevklere hitap eden bir marka olarak tanımlıyoruz. Koku duyusunun insan ilişkilerini, anıları ve ruhları etkilediğine inanarak parfüm tasarımlarımızla hikaye anlatımı gerçekleştiriyoruz. NİŞHANE olarak amacımız insanların koku alma duyuları aracılığıyla ruhlarına hitap etmelerini sağlamak ve onların özel anılar biriktirmesine katkıda bulunmaktır. İlk koleksiyonumuzun ana ilham kaynağı doğup büyüdüğümüz İstanbul’un çok katmanlı tarihi, kültürel ve doğal güzellikleriydi. İlerleyen yıllarda anlatmak istediğimiz hikayeyi ana ilham kaynağı olarak alıp koleksiyonlar sunduk ve sunmaya da devam ediyoruz.

Nişane’nin Türkiye’de doğmasının ne gibi avantajları vardı?

Murat Katran: Türkiye, Batı ve Doğu kültürlerinin benzersiz bir uyum ve çatışma içinde salındığı ilginç bir ülkedir. Bu ülke size başka ülkelerde başaramayacağınız, her iki tarafın izlerini özümseyebilme yeteneğini vaat ediyor. Müzik, sanat eserleri, doğa ve dört mevsimin zenginliği bu toprakları özel kılan unsurlardır ve bunları en iyi şekilde değerlendirme şansına sahibiz.

Bir hikâye yaratıyoruz ve bu hikâye belli bir biçimde duyguları yönlendiriyor. Bu hikayeyi bu toprakların perspektifinden anlattığınızda tüm dünyada daha anlaşılır olacağını düşünüyoruz. Anlatmak istediğimiz hikayenin bir parfüm aracılığıyla karşı tarafa ulaşması büyük bir heyecan ve gurur duyarız.

Mert Güzel : Bu ülkenin özeti veya merkezi olarak tanımlayabileceğimiz İstanbul, insanlık tarihinin her zaman en gizemli ve hayranlık duyulan yerleşim yerlerinden biri olmuştur. Bu şehrin taşıdığı zengin mirası biraz olsun hissetmeye çalıştığınızda, hızla hayal kurmaya başlıyorsunuz! Bu topraklar günümüze kadar birçok farklı kültüre ve dine ev sahipliği yapmıştır ve bu sonsuz kültürel zenginlik bize her gün ilham vermektedir. İstanbul adeta medeniyetler arasında bir köprü konumunda ve biz de bu kültürel çeşitlilikten faydalanma avantajına sahip olduğumuz için çok mutluyuz.

Parfümlerinizin isimleri ve içindeki sanat eserleri kokuların ardındaki hikayelere ışık tutsa da her zaman arkasında daha fazlası olduğu izlenimini veriyor. Bir parfümün yaratım süreci sizin için nasıl gelişiyor?

murat katran Bizim için parfümlerimizi yaratmak özenle planlanmış, zorlu ve uzun bir süreçtir. Bu süreçte ilk olarak yeni koleksiyonumuzla anlatmak istediğimiz hikayeyi belirlemenin sancısını yaşıyoruz. Bu kritik karar, tüm yaratıcı sürecin gidişatını belirler.

Hikaye netleştikten sonra bu hikayeyi en iyi şekilde anlatacak parfüm türünü belirliyoruz ve bizim yönlendirmemizle bu tasarımı en uygun şekilde sunabilecek parfümeri seçmeye odaklanıyoruz. Yeni koleksiyonumuzla hedeflediğimiz başarıya ulaşmamızda bu iş birliği kritik önem taşıyor.

Parfümcümüzle birlikte koku notalarının dünyasına dalıyor ve sayısız deneylerle hikayemizi en iyi şekilde anlatacak aromatik senfoniyi yaratmak için çok çalışıyoruz. Bu sürecin sonunda ulaşmak için yola çıktığımız hedefe ulaştığımızı görmek bize her seferinde bir mucize gerçekleşiyormuş hissini veriyor. Bu küçük ‘mucizelerimiz’ markamızı dünya çapında daha da güçlü kılıyor.

Bu kadar derin kokuların doğuşunun ilham kaynağı ne olabilir, nelerden besleniyorsunuz?

Mert Güzel : Derin kokuların doğuşu için ilham kaynaklarımız oldukça çeşitlidir. Kendimizi çok şanslı hissediyoruz çünkü ilham almak için ekstra bir motivasyona ihtiyacımız yok. Sanatın pek çok türüne büyük bir ilgimiz var ve hayattaki her şey bizi etkileyebilir ve ilham verebilir.

Fotoğraftan müziğe, doğadan mimariye kadar her alandaki sanat ve estetik unsurların geniş yelpazesi bizim için ilham kaynağıdır. Renk paletleri, duyusal deneyimler ve yaşamın çeşitli yönleri, koku tasarım sürecimize derin ve etkileyici bir şekilde ilham veren unsurlar arasında yer alıyor.

Seyahat aynı zamanda harika bir ilham kaynağıdır. Farklı kültürler, coğrafyalar ve klasik aromalar bize yeni ve özgün parfüm kompozisyonları yaratma gücü veriyor. Bizim için her an, her yer ve her şey, derin ve etkileyici kokuların yaratılmasında bize her zaman yaratıcı güç veren potansiyel bir ilham kaynağıdır.

Nişhane’nin ilk ev koleksiyonu ‘The Doors’ neler vaat ediyor? Koleksiyonda hangi eserler var?

murat katran : “Kapılar Koleksiyonu”, geçtiğimiz yıl lansmanını yaptığımız ve sekiz farklı ülkenin kültüründen ilham alarak oluşturduğumuz ev kokusu koleksiyonumuz içerisinde stick difüzörler, kokulu mumlar ve oda spreyleri yer alıyor. Kokuları tasarlarken sekiz farklı kültürden, sekiz ülkenin klasik mimarisini yansıtan sekiz farklı kapıyı başlangıç ​​noktası olarak aldık ve her ülkede böyle bir evin kapısından girdiğimizde bizi nasıl bir kokunun karşılayacağını hayal ettik. o ülkenin kültürel ve doğal zenginliklerinden ilham alıyor. Bu koleksiyon size evinizin veya ofisinizin rahatlığında farklı kültürlere renkli bir yolculuk yaşamayı vaat ediyor.

Örneğin soğuk havalarda bile bu koleksiyondaki Yunan kapısından yola çıkarak tasarladığımız Yunan İnciri isimli kokuyu seçerseniz bir anda Ege’de bir Yunan adasına ışınlanabilirsiniz. Yine kendi kültürümüzden ilham alarak yarattığımız Türk Gülü, detaylı bir çalışma sonrasında sunduğumuz tutarlı gül yorumumuz sayesinde her dönemde, her yerde sevilecek ve kullanılacaktır.

Geçtiğimiz aylarda Paris mağazamızın açılış partisi sırasında lansmanı yapılan ve ilk koleksiyondaki sekiz farklı kokuya ek olarak gelen Lavande Française kokumuzu tasarlarken, zamansız ve özellikle mevsimsiz bir koku yaratmak istedik. Aynı zamanda Fransa’nın lavanta ile olan kült bağına NİŞANE’yi de ekleyin. Sonucun benzersiz olduğunu söyleyebiliriz. Lavanta’nın canlandırıcı ve sakinleştirici etkisinin tonka, paçuli, orris ve bergamot ile oluşturulan makyaj masasından geldiğini düşündüren pudramsı bir yapı içeren güçlü kompozisyon, serinin en öne çıkan kokularından biri.

10. yılınızda ünlü parfümcülerle iş birliği yaparak en çok satan beş parfümün yeni versiyonlarını yarattınız. Bu işbirliğini nasıl tanımlarsınız?

Mert Hoş:Her parfümü yeniden yorumlamak için özenle seçilmiş parfümcülerle bu iş birliğini gerçekleştirmek, bu özel koleksiyonun oluşturulmasında çok değerli bir adımdı.

Her yaratım sürecinde olduğu gibi, her parfümün yeni versiyonunu ortaya çıkarmak için öncelikle mükemmel bir hikaye yarattık. Bu hikayeleri en iyi şekilde hayata geçirecek parfümcüleri bulmak da aynı derecede önemliydi. Markamızın vizyonunu, estetiğini ve değerlerini yakından anlayan, bu özel koleksiyonun ruhunu tam anlamıyla hisseden parfümcülerle çalışmak projemizin başarısında kilit rol oynadı.

Bu işbirliği süreci aile ortamında çalışma deneyimiydi. Parfümcülerle yakın işbirliği sadece profesyonel bir bağ değil, aynı zamanda birlikte bir vizyonun paylaşılması ve yaratıcılığın bir araya getirilmesi süreciydi. Bu sayede her parfümün yeni versiyonuna, önceki başarılarından ilham alırken, yeni bir özgünlük ve şıklık katma şansına sahip olduk.

Sonuç olarak 10. yılımızda gerçekleştirdiğimiz bu özel iş birliği, markamızın mirasını sürdürme ve geleceğe taşıma konusunda değerli bir kilometre taşı haline geldi. Her bir parfüm, kendine has hikayesi ve ünlü parfümcülerin dokunuşuyla markamızın ayrıcalıklı ve eşsiz kimliğini daha da güçlendirdi.

Marka, kuruluşunun 10. yılında yurt dışı bağlantılarında inanılmaz bir ilgi görüyor. Bu konuda biraz konuşmanızı rica edebilir miyiz?

Murat Katran: NİŞHANE yurt dışında da büyük ilgi gördü ve tanındı. The Doors koleksiyonunda da belirttiğimiz gibi her kültüre hitap etmeye çalışan, tüm dünyadan ilham alan, din, dil, ırk, cinsiyet ayrımı gözetmeksizin profil oluşturmaya önem veren bir markayız ve çok sıcak tepkiler alıyoruz. bunun için. Elbette ürünlerimizin dünyanın hemen her yerinden ulaşılabilir olması ve markanın sosyal medyada oldukça etkili olması, markanın başarı öyküsü ve ürettiği kokular da büyük merak uyandırıyor. Markanın her koleksiyonu hassas bir yaratım sürecinden geçiyor, geniş ve iyi çalışılmış portföyümüzle parfüm severlerin keşfetmekten keyif aldığı bir konumdayız.

Dünya çapında katıldığımız etkinliklerde sevgi dolu bir kullanıcı kitlesiyle karşılaşıyoruz. Aslında bu ilgiyi sadece 10. yılla sınırlamayabiliriz, çünkü uzun süredir devam eden bir ilgi ve merak var. Marka olarak dünyanın her yerinde çok sağlıklı bir bağ kurmaya çalışıyoruz.

Çok güçlü lüks grupların hakim olduğu, dolayısıyla büyük rekabetin yaşandığı bu zorlu alanda, ülkemizin adını hakkıyla temsil etmek için her zaman elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Bu tam zamanlı, çok güçlü bir ekip çalışmasını gerektirir. Bu rekabet ortamında daima önde kalabilmenin yolu, bir sonraki kreasyonu büyük bir merakla beklenen, trend belirleyen bir marka olmaktır. Markamızın artık dünyanın her yerindeki parfümcülerin birlikte yaratım hazırlamak için her zaman randevu talep ettiği, dünyanın her yerindeki parfüm severlerin yeni lansmanları büyük bir merakla beklediği bir marka haline geldiğini görmekten mutluluk duyuyoruz. Bu nedenle öncelikli planımız bu trend belirleyici özelliği daha da ileriye taşımaktır. Bizce sanatsal dokunuşları bol olan lüks bir marka için bu bir zorunluluktur.

Nishane dünya çapında yüzden fazla ülkede tanınmış satış noktalarında satılmaktadır. Nişantaşı’nda, Akaretler’de ve şimdi de Paris’te açtığınız mağazalar da büyük ilgi görüyor. Bu mağazalardan, tasarım aşamasında nelere dikkat edildiğinden ve ziyaretçilerini tam olarak nasıl bir deneyimin beklediğinden bize biraz bahseder misiniz?

Mert Güzel : NISHANE, bildiğiniz gibi dünyanın önde gelen lüks parfüm markalarından Harrods, Galeries Lafayette, Harvey Nichols, Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus, Selfridges gibi zincirlerin yanı sıra iki bini aşkın lüks parfümeride müşterileriyle buluşan bir markadır. Niş parfüm severler tarafından dünyanın en iyi beş niş parfümü arasında gösteriliyor. Markalarından biri olarak gösterilen bir marka. Görünürlüğümüzü daha da arttırmanın bir yolu olarak amacımız dünyanın önemli merkezlerinde NİŞHANE mağazaları açmaktır. Yurtdışındaki ilk mağazamızı Paris St.’de açtık. Kasım 2023’te Honoré Caddesi’nde açtık. Ocak ayı itibarıyla Roma’daki mağazamızın kira sözleşmesini imzaladık. Bunu 2024 yılında Londra, New York, Milano, Dubai, Berlin ve Riyad mağazalarımızla takip etmeyi hedefliyoruz.


NISHANE Paris Mağazası

Mağazalarımızda genellikle kendi marka profilimizi ön plana çıkaracak tonlar kullanıyoruz. Sessiz lüks dediğimiz şey; Daha minimalist, dingin renkler ve aşırılıktan uzak objeleri tercih ediyoruz. Mağazaların oluşumu sırasında yoğun bir mimari süreçten geçiyoruz; Mimarlarımızla birlikte her aşamada yer alarak tüm sürece eşlik ediyoruz. Deneyimden bahsedecek olursak, mağazalarımızdaki ziyaretçilerimizin memnuniyeti bizim için büyük değer taşıyor. Mağazamıza gelenlere satış odaklı yaklaşmıyoruz, onlara keyifli bir deneyim sunmak asıl amacımız. Mağazalarda çalışan arkadaşlarımız NİŞANE’yi samimiyetle kucaklıyor ve tüm koleksiyonları parfüm meraklılarına anlatarak sıcak bir bağ kurmaya özen gösteriyorlar. Bu sayede dünyanın her yerinden insanlar hem keyifli vakit geçiriyor hem de markayı daha yakından tanıyabilecekleri bir alışveriş deneyimi yaşıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu